Brezilyalı bir firetree'nin gövdesi, bu evin beyaz çinko kaplı çatısını, Bandung, Endonezya'daki Aaksen Responsible Mimarisi tarafından deliyor .
Yoğun bir şekilde inşa edilmiş kentsel alanda dar bir geçidin sonunda yer alan yerel mimarlık stüdyosu , Java adasının batı kısmında dört kişilik müslüman bir aile için kompakt iki katlı bir konut inşa etti.
Güneş ışığı, Nor House adlı binanın tasarımında önemli bir bileşendi. Binanın yanlarına açılan açıklıklar ve çatılı çatısı, gün ışığının birden fazla açıdan süzülmesini sağlar.
Binanın kütlesinin bir köşesine kesilmiş beyaz çıkartmalı üçgen pencere, gün ışığına çıkarak evin dua odasını sele sokarak , Allah kelimesi gölgesini zemine yansıtıyor.
Çinko kaplı oluklu metal duvarlar ve çatı, güneş ışınlarını yansıtır ve yapıyı çevredeki binaların kargaşasından farklı kılar.
Kurşun, “Nor House'un adı, isminin bir parçası olarak Arapçada nur veya hafif kelimesi bulunan [müşterinin] çocuklarından alınmıştır. Adı bize güneş unsurunu tasarıma sokmak için ilham verdi” dedi. mimar Yanuar Pratama Firdaus.
“İslam'da, insanlar ve Tanrı arasındaki iletişime beş kez güneşin geçişini gösteren zorunlu ritüel namazın beş katı deniyor” diye ekledi.
"Dua ayini aynı zamanda mimarlık anlatısı olarak güneş ve ışıkla bir ev tasarlama ilhamımızdı."
Kapalı bahçeye dikilen bir Brezilya firetree eğimli çatıya kesilmiş kare bir kapaktan çıkıp büyür ve tabandaki spot ışığı geceleri bagajı aydınlatır.
Cepheden geçen ağaçlar, çağdaş Endonezya mimarisinde popüler bir özellik. Şubeler, Budi Pradono'nun Cakarta'daki "kuruluş karşıtı" evinin güvertelerine kesilen dairesel açıklıklar ile ortaya çıkıyor ve ağaçlar , stüdyodaki başka bir projenin Depok kentindeki çim kaplı çatıdaki açıklıklardan çıkıyor .
Bahçeye açılan geniş ve açılı bir kapı, binanın cephesini açarak havanın dua odasına bir tarafa geçmesini sağlar. Sürgülü cam kapılar kiremitli sundurmayı evin ana kısmına bağlar.
Kaplamalı, çift katlı duvarlı "kuru bahçe", sıcak kuru mevsimde gölgeli ve ıslak mevsim yağışları sırasında korunan yarı açık havada bir yer sağlar.
Aaksen Responsible Aarchitecture tarafından "çağdaş tropikal" olarak tanımlanan mimari tarzda Nor House, iki kata bölünmüş toplam 105 metrekare yaşam alanı sunuyor. Beyaz boyalı duvarlar ve açık parke zeminler veya fildişi renkli porselen karolar kullanılmıştır.
Dua odası ve verandanın yanı sıra, zemin katta açık plan bir oturma odası, yemek odası ve mutfak, ayrı bir kiler ve kurutma odası ile alt katta bir tuvalet bulunmaktadır.
Üst katta iki çocuk odası ve bir aile banyosu, bir tarafın altındaki bahçeye bakan koridorun her iki yanında düzenlenmiştir. Ebeveyn yatak odası, galeri sonunda ikinci katın tam genişliğini çalıştırır.
Endonezyalı mimar Realrich Sjarief , Jakarta'daki kendi dizayn evine geniş yuvarlak pencereler ve kapılar ekledi .
Bir başka Budi Pradono projesi, bu kez Bali'deki Lombok'ta, bir yamaçta yer alan bir ev için ana yatak odası için eğimli bir çatı oluşturmak için 45 derecelik bir açıyla eğimlibir nakliye konteyneri sunuyor .
KIE'den Fotoğraflar .
Proje Bilgileri:
Mimarlar: Aaksen Sorumlu Mimari Kurşun Mimarlar: Yanuar Pratama Firdaus, Gea Sentanu Yapım: ASEPDEV (Mühendislik Sürecinde Estetik) Yapım ekibi: Agusti Salman Farizi, Gun Gun Yuliansyah, Arif Rahmansyah Mobilya: Jatilog Video: Qrimson Kaligrafi ve grafik: Monoponik
Comments